Bekijk onbeantwoorde berichten | Bekijk actieve onderwerpen Het is momenteel Di 12 Dec 2017, 07:34

Reageren op dit onderwerp  [ 34 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
 Was het leven vroeger "mooier"?? 
Auteur Bericht
Marinier
Marinier

Has thanked: 0 time
Been thanked: 158 times
National Flag: Netherlands
Reageer met citaat
Bericht Was het leven vroeger "mooier"??
Als jonge marinier hoorde ik op Aruba de verhalen van vnl "oude eens" over o.a. de zuursteeg begin jaren zeventig en de andere grappen en grollen die men toen uit haalde. Ging je wildste fantasie te boven. In 1989 was de "zuursteeg" een verlaten straat / steeg. Repat feestjes werden verboden en elke "misstand"van mariniers werd breeduit in de pers gemeld.
Als transportondernemer hoor ik de verhalen aan van de oudere planners en chauffeurs. Velen begonnen op 15/16 jarige leeftijd als bijrijder. Op weg naar huis werd er vaak een chauffeurs cafe aangedaan waar ook de nodige alcohol werd genuttigd. Het schijnt vaak voorgekomen te zijn dat zo 15/16 jarige bijrijder de vrachtwagen combinatie dan naar huis reed terwijl de chauffeur er naast lag te slapen. Absoluut onverantwoord en niet goed te praten, maar geeft wel een bepaalde gemoedelijkheid aan van de tijd. Vandaag de dag ondenkbaar, de functie van bijrijder alleen al bestaat niet meer.

Was het leven vroeger "leuker" romantischer en minder hard of vergeten we in de loop van de jaren de minder goede en onthouden en romantiseren we alleen maar de leuke dingen??

Ma 22 Nov 2010, 22:10
Meld dit bericht
Profiel Privébericht versturen E-mail
Marinier Commando
Marinier Commando

Has thanked: 179 times
Been thanked: 764 times
Reageer met citaat
Bericht Re: Was het leven vroeger "mooier"??
Citaat:
Als jonge marinier hoorde ik op Aruba de verhalen van vnl "oude eens" over o.a. de zuursteeg begin jaren zeventig en de andere grappen en grollen die men toen uit haalde. Ging je wildste fantasie te boven. In 1989 was de "zuursteeg" een verlaten straat / steeg. Repat feestjes werden verboden en elke "misstand"van mariniers werd breeduit in de pers gemeld.
Andre in 1988 was ik OPC van het 1 pel op Aruba, heb twee een mooie repat feesten meegemaakt, maar mijn term was van 1985 tot 1988, ja er zijn daar wel dingen gebeurd die niet door de beugel konden, moet wel zeggen ligt er maar net aan wie de leiding heeft in het kamp, mijn ervaring op Aruba is, dat de leiding bang voor de pers was, als er maar wat gebeurde en het stond in de Amigo, dan boorde de leiding de marns gelijk de grond in. vroeger leuker, ik denk het niet, heeft gewoon met de tijd te maken.. en ik heb een hoop lol gehad in Sant Nicolaas, moet wel zeggen was mijn CDT (vrouw) niet bij...

Ma 22 Nov 2010, 22:12
Meld dit bericht
Marinier
Marinier

Reageer met citaat
De Amigo, daar zat inderdaad iemand die een hekel had aan Nederlanders / marine personeel. Kan me 2 gevallen herinneren waar ik zelf bij was.
Aantal marine gezinnen hadden een barbeque gehouden op het strand voor eagle beach. Hadden alles netjes opgeruimd en in de vuilnisbakken gedaan. Wij hadden de bijan lege koelboxen naar eagle beach gebracht en de restanten bier genuttigd op het terras. Volgende dag foto's in de krant van 1 grote klere zooi op het strand met een vernietigende tekst hoe wij de stranden achter laten. had iemand bewust gedaan e foto's gemaakt.
Ander geval. Auto met 4 mariniers wordt aan de kant gezet ivm lekke linker achterwiel. Marinier die achter de chauffeur zit kijkt hangend naar buiten om het wiel te aanschouwen. wordt op dat moment een foto gemaakt en komt in dekrant dat de mariniers lavenloos in de auto zitten / uit de auto's hangen.
Mooiste komt nog. Er stonden stukjes in de krant over onafhankelijk zijn van Nederland, maar wel het europese paspoort willen waar toen sprake van was.

Ma 22 Nov 2010, 22:12
Meld dit bericht
Marinier Commando
Marinier Commando

Reageer met citaat
citaat: Er stonden stukjes in de krant over onafhankelijk zijn van Nederland

Ja ze willen wel geld heelveel geld, maar wij moeten wel ons mond houden, Nederland moet de antillen gewoon afstoten, wel geld beuren maar als NL een lijst wil maken van probleem jongeren dan staan ze weer te mekkeren, (maar ja zo was het vroeger daar ging het topic over) ook al zo, wel geld beuren maar je mag niets zeggen, de kurk eruit loopt het vanzelf onder water, wel een voordeel komt er een mooi rif bij, leuk voor de visjes..

Ma 22 Nov 2010, 22:14
Meld dit bericht
Marinier Commando
Marinier Commando

Reageer met citaat
Ja, volgens mij was het vroeger wel leuker, ben nu met FLO maar in de burgermaatschappij is het ook niet alles, als marinier was het leuker hard werken, sporten in de avond aan de tap lekker lurken en dan in de morgen vroeg op het lichaam weer verwennen met een 10 km hardlopen, en als dan terug was van het lopen de longen verwennen met een zwaar shagje
heerlijk, dan de vele oefeningen en trainingen dat was wel iets anders dan dat geneuzel in de burgermaatschappij.

@ Andre, Kan je dat nog herinneren Schotland dat ik een demo gaf handgranaat gooien en de demo schotgun , de schapen moesten toen wel lopen voor hun leven, dat was dus leuk..

Ma 22 Nov 2010, 22:14
Meld dit bericht
Marinier
Marinier

Reageer met citaat
Citaat:
Andre, Kan je dat nog herinneren Schotland dat ik een demo gaf handgranaat gooien en de demo schotgun , de schapen moesten toen wel lopen voor hun leven, dat was dus leuk..

Rinus, na de bergtraining in Kinlochleven gingen jullie naar Otterburn voor de schiettraining. Ik naar Rukjan voor de MSI opleiding :lol: Beste opleiding die je je kon wensen. Maand op wintersport en nog dik betaald krijgen ook :lol:

Ma 22 Nov 2010, 22:15
Meld dit bericht
Marinier Commando
Marinier Commando

Reageer met citaat
Andre Groot schreef:
Citaat:
Andre, Kan je dat nog herinneren Schotland dat ik een demo gaf handgranaat gooien en de demo schotgun , de schapen moesten toen wel lopen voor hun leven, dat was dus leuk..

Rinus, na de bergtraining in Kinlochleven gingen jullie naar Otterburn voor de schiettraining. Ik naar Rukjan voor de MSI opleiding :lol: Beste opleiding die je je kon wensen. Maand op wintersport en nog dik betaald krijgen ook :lol:
Ja dat wist ik niet meer, is al zolang geleden, maar dan heb je wat leuke dingen gemist..

Ma 22 Nov 2010, 22:16
Meld dit bericht
Reageer met citaat
Ja vroeger was het mooier. We hadden toen nog Ronald Reagan, Bob Hope en Johnny Cash. Nu hebben we Obama, No hope and no cash.

Ma 22 Nov 2010, 22:17
Meld dit bericht
Marinier Commando
Marinier Commando

Has thanked: 4244 times
Been thanked: 617 times
Reageer met citaat
Kop op Sine Pari, denk eens na over je lijfspreuk. Snuf.

Ma 22 Nov 2010, 22:17
Meld dit bericht
Marinier Commando
Marinier Commando

Reageer met citaat
Sine Pari schreef:
No hope and no cash.
H.M. de Koningin, geeft mij elke maand nog muntjes.

Ma 22 Nov 2010, 22:18
Meld dit bericht
Berichten weergeven van de afgelopen:  Sorteer op  
Reageren op dit onderwerp   [ 34 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende