Het is momenteel Vr 20 Okt 2017, 19:54

Reageren op dit onderwerp  [ 4 berichten ] 
 Minister schept verwarring over marinierskazerne 

Het spijt ons,

De overige 3 reacties kunt u niet zien.

U moet een geregistreerd gebruiker zijn en/of aangemeld zijn om de rest te kunnen zien.

Registreren of Aanmelden
Auteur Bericht
Marinier
Marinier

Has thanked: 528 times
Been thanked: 950 times
National Flag: Netherlands
Reageer met citaat
Bericht Minister schept verwarring over marinierskazerne
DEN HAAG - Minister Jeanine Hennis-Plasschaert (VVD, Defensie) heeft voor verwarring gezorgd rondom de komst van de marinierskazerne naar Vlissingen. "Het is nooit te laat om de stekker eruit te trekken", zei ze donderdag in de Tweede Kamer. Gedeputeerde Carla Schönknecht vraagt vrijdag opheldering.

De uitspraken komen op een opmerkelijk moment. Want juist op dezelfde dag is de aankondiging gepubliceerd van de aanbesteding. "Dat is oprecht goed nieuws'', aldus Hennis. "Daarmee is het project in een nieuwe fase gekomen en is de markt nu aan zet."

Maar de minister zei ook dat 'het een buitengewoon ingewikkeld project' is. "In de aanloop tot de point-of-no-return zitten we nog wel een paar keer aan tafel", waarschuwde Hennis de Kamer. Ze zei 'te geloven in de verhuizing van de marinierskazerne naar Vlissingen'.

"Maar ik hou ervan dat we wel enige realisme hebben en niet alleen maar juichen. Ik heb altijd gezegd dat het nooit te laat is om de stekker eruit te trekken. Als ik dat zeg, weet ik dat half Zeeland in paniek is. Dat is niet de bedoeling. Maar je moet jezelf wel steeds in de spiegel kunnen blijven aankijken als het gaat om een aantal vraagstukken die hier wel degelijk een rol spelen."

Hennis zei dat er in juli 'een belangrijk peilmoment komt' voor de provincie en voor defensie. "Gaan we het waarmaken? Niemand hoeft nu zenuwachtig te worden, maar iedereen moet wel scherp blijven. Als we dit tot een succes willen maken, moeten alle partijen - ook defensie - niet doorgaan met oogkleppen op.''

Gedeputeerde Carla Schönknecht reageerde donderdagavond verbaasd op de uitspraken. Ze weet niet waar de minister op doelt, wijst erop dat rijk en provincie overeenkomsten hebben getekend en zegt dat ze vrijdag ambtelijk opheldering vraagt.

PZC.nl

Za 25 Feb 2017, 20:36
Meld dit bericht

These users thanked the author Fusil Automatique Lourd for the post (total 2): wil ijpelaarSnuf
  Rating: 28.57%
Profiel
Berichten weergeven van de afgelopen:  Sorteer op  
Reageren op dit onderwerp   [ 4 berichten ]