Switch to full style
Plaats een reactie

De mannen zijn er klaar voor

Ma 17 Jul 2017, 09:54

Commandant MTC Doorn‏

De mannen zijn er klaar voor.
Voor een aantal hun eerste missie.

Vandaag mariniers force protection detachement ten behoeve F-16 detachement middle east uitgezwaaid.
Succes mannen

Afbeelding

Re: De mannen zijn er klaar voor

Ma 17 Jul 2017, 10:59

Is dat iets, Koeweit ? Greetz. Snuf.

Ma 17 Jul 2017, 13:54

Voor dit soort missies, bewakingsopdrachten, moet je je als korps mariniers gewoon niet laten lijmen. Dat kun je ook overlaten aan lui die alleen lagere school, drie danslessen en een intro gummiknuppel hebben gehad. Zonde. De mariniers die hiervoor zijn aangewezen wens ik natuurlijk zoveel mogelijk plezier en succes. Ik hoop dat ze er op alle mogelijke manieren in slagen om de sleur te doorbreken en uit de bakkies te blijven. Laat het alstjeblieft geen succes worden, want voor je het weet sta je definitief iemand anders z'n zooi te bewaken omdat je zo goed ben opgeleid en zo gedisciplineerd bent. Het was ons in 1974 ook bijna overkomen. Door één incident, de militaire begrafenis van een sigarettenpeuk in de VBHKAZ, werd de roep om het korps op te heffen wel heel erg sterk ineens. Bij de KL was het korps al ingedeeld op de organigrammen om het van Heutz-regiment vrij te spelen dat toen belast was met de bewaking van bepaalde munitiesoorten (de iets stevigere zevenklappers). Dat zou volgens de KL goed bij ons passen omdat we zo goed opgeleid waren en zo gedisciplineerd. Gelukkig heeft de interventie van de BBE bij de strafgevangenis Scheveningen aan deze zeer negatieve ontwikkeling een einde gebracht. Maar nog steeds geldt: "altijd waakzaam, altijd wantrouwig". Voor je het weet, sta je de jetblast van een F-35 op Volkel weg te koppen, in plaats van een 747 op Sint Maarten.

Ma 17 Jul 2017, 16:32

Homo sapiens non urinat in ventum. Een wijs man urineert niet tegen de wind in.

Afbeelding

Groet Jo

Ma 17 Jul 2017, 18:25

Iets te moeilijk voor de KMAR. Greetz. Snuf.

Ma 17 Jul 2017, 21:15

De KMAR is daar volledig ongeschikt voor Snuf. Dit soort bewakingsopdrachten zou tot het standaard takenpakket van de KL moeten behoren. Bij anti-piraten operaties van ons, komt er ook geen KL-er aan te pas. Maar er blijft "iets", met betrekking tot verdeling van taken en inzet personeel en organieke eenheden tussen KL en KM bestaan, wat, tot op de dag van vandaag, niet is uitgeroeid. Ik stuit op youtube op een defensievideo onder de titel: "vergeten" landmachtcompagnie op Curacao springlevend. Waarom ik dat k-ding niet kan kopieeren om hier te plaatsen, ben ik aan 't uitzoeken. Bij mij vallen de schellen dan weer van de ogen, wanneer ik zo'n titel lees. :shock:

Groet Jo
Plaats een reactie