Bekijk onbeantwoorde berichten | Bekijk actieve onderwerpen Het is momenteel Do 16 Aug 2018, 02:38

Reageren op dit onderwerp  [ 8 berichten ] 
 Vraag met betrekking tot start van blokken 

Het spijt ons,

De overige 7 reacties kunt u niet zien.

U moet een geregistreerd gebruiker zijn en/of aangemeld zijn om de rest te kunnen zien.

Registreren of Aanmelden
Auteur Bericht

Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time
Reageer met citaat
Bericht Vraag met betrekking tot start van blokken
Hallo iedereen,

Korte intro:
Mijn naam is Pim, 25 jaar (en 7 maanden) oud. Toen ik jong was wilde ik al bij het Korps, maar door verschillende omstandigheden werd dat idee naar de achtergrond geschoven.

Pakweg 3 maanden geleden kwam ik tot de conclusie dat ik het nu meer wil dan ooit, maar dat de tijd aardig begint te dringen i.v.m. mijn leeftijd.
Aangezien mijn conditie op dat moment min of meer niet bestaand was, heb ik gelijk het roer omgegooid.
Gezond eten/dieet, krachttraining, hardlopen en vanaf komende woensdag zwemmen bij de reddingsbrigade.

Mijn vraag:
Ondanks dat er een maximale leeftijd staat aangegeven op de website van defensie (26 jaar en 11 maanden voor marinier), was het me niet helemaal duidelijk wanneer je dan precies je testen moet afronden etc. Vandaag even gebeld en de man van defensie vertelde me dat ik er rekening mee moet houden dat het normaal 3 a 6 maanden duurt voordat ze je in een groep/blok kunnen plaatsen en dat de maximale leeftijd betrekking heeft op de dag dat je met je opleiding start (eigenlijk best logisch).

Nu heb ik aardig wat verslagen gelezen waarin mensen de data van de fitheidstest, de MAST en de startdatum van de opleiding hebben genoteerd, maar daar viel me op dat hier meestal meer dan 6 maanden tussen de fitheidstest en de start van de opleiding zit.

Meestal is het geen man over boord als je een test niet haalt, omdat je het in sommige gevallen later nogmaals kunt proberen, maar door mijn leeftijd is dit niet mogelijk. Vandaar wil ik zo lang mogelijk de tijd nemen om me voor te bereiden, maar ik wil uiteraard niet de kans lopen dat ik niet meer kan starten omdat ik te lang gewacht heb.

Sorry voor het lange bericht, maar even wat overzichtelijke vragen op een rijtje:
- Wordt de fitheidstest het hele jaar afgenomen, of slechts een gedeelte van het jaar?
- Wanneer beginnen de blokken (er zijn er 2 per jaar toch?)
- Hoe lang zat er tussen jouw fitheidstest, MAST en de start van je opleiding?

Bedankt voor het lezen van dit boekwerk :wink:

Laatst gewijzigd door PBR op Za 24 Mrt 2018, 11:03, in totaal 1 keer gewijzigd.

Vr 23 Mrt 2018, 22:19
Meld dit bericht
Profiel Privébericht versturen E-mail
Berichten weergeven van de afgelopen:  Sorteer op  
Reageren op dit onderwerp   [ 8 berichten ]