Bekijk onbeantwoorde berichten | Bekijk actieve onderwerpen Het is momenteel Di 25 Sep 2018, 13:24

Reageren op dit onderwerp  [ 27 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
 Qua Patet Orbis Semper Fidelis Fonds > Is niet Onrechtmatig 
Auteur Bericht
Reageer met citaat
 Qua Patet Orbis Semper Fidelis Fonds > Is niet Onrechtmatig
Afbeelding

Geld zal gebruikt worden voor Mariniers Ziekenboeg - Lief & Leed en steun aan goede doelen Korps Mariniers gerelateerd.

De “Mariniers Ziekenboeg -Lief & Leed” en het Qua Patet Orbis Semper Fidelis Fonds

is in 2011 ontstaan namens het Korps Mariniers Forum.

De donatie naar ING bank: NL88INGB0658816616

Bericht van Dick Dooms op FB

aan allen: Beste korpsvrienden van de ziekenboeg. Ik heb er al eerder aan gerefereerd, maar doe het nog een maal. “de mariniers ziekenboeg Lief en Leed van Rinus Isken,” die op facebook sinds kort actief is, gebruikt de naam van onze “Stichting Qua Patet Orbis Semper Fidelis Fonds,” die door ons op 29 december 2015 is gedeponeerd bij de notaris.

Kennelijk is het zijn bedoeling om verwarring te zaaien en op deze wijze donaties die door u eigenlijk aan ons zijn toebedeeld voor onze “Mariniers Ziekenboeg” zijn bestemd, naar zijn nieuwe ziekenboeg toe te sluizen.

Hij schrijft o.m. aan mensen die hier (kritische) vragen over stellen, dat hij die naam al eerder gebruikte. Dat is onjuist. Let dus goed op ingeval u een donatie wil doen voor onze "Mariniers Ziekenboeg," dat u het juiste rekening nummer gebruikt:
ING .............................Stichting Qua Patet Orbis Semper Fidelis Fonds. Met korpsgroet.

Dick Dooms beschuldigt mij persoonlijk en het Korps Mariniers Forum van het wegsluizen van geld en van het onrechtmatig gebruik maken van de naam “Stichting Qua Patet Orbis Semper Fidelis Fonds,”

Het is juist anders om Dick Dooms heeft misbruik gemaakt van de naam Qua Patet Orbis Semper Fidelis Fonds, hij heeft een stichting opgericht in december 2015 onder de naam “Stichting Qua Patet Orbis Semper Fidelis Fonds,” Dit zonder overleg of toestemming van het Korps Mariniers Forum want de naam Qua Patet Orbis Semper Fidelis Fonds is al sinds 2011 in gebruik door het Korps Mariniers Forum.

Ma 15 Aug 2016, 10:24
Meld dit bericht
Marinier
Marinier

Has thanked: 0 time
Been thanked: 722 times
National Flag: Germany
Reageer met citaat
Bericht Re: Qua Patet Orbis Semper Fidelis Fonds > Is niet Onrechtma
Ik heb een idee dat deze zaak eens door een jurist "doorgelicht" moet worden op een succesvol en vet kort geding. Dat verschaft altijd duidelijkheid. En zeker duidelijkheid voor wat betreft de rechtmatigheid van de tenaamstelling gedeponeerd bij de notaris. :idea:

Groet Jo

Ma 15 Aug 2016, 11:17
Meld dit bericht

These users thanked the author Flacht R.I.P for the post (total 2): Fusil Automatique LourdSnuf
  Rating: 28.57%
Profiel Privébericht versturen E-mail

Has thanked: 30 times
Been thanked: 45 times
Reageer met citaat
Afbeelding

https://books.google.nl/books?id=yUhlFy ... 3F&f=false

Ma 15 Aug 2016, 15:24
Meld dit bericht

These users thanked the author berkelo for the post (total 2): SnufFusil Automatique Lourd
Marinier
Marinier

Reageer met citaat
Berkelo a1dh Dit is een goed spoor.

Groet Jo

Ma 15 Aug 2016, 15:31
Meld dit bericht
Marinier Commando
Marinier Commando

Has thanked: 5648 times
Been thanked: 714 times
National Flag: Netherlands
Reageer met citaat
Volgens mij betreft het hier wetgeving van onze zuiderburen. :???: Greetz. Snuf.

Ma 15 Aug 2016, 21:19
Meld dit bericht
Marinier
Marinier

Been thanked: 27 times
Reageer met citaat
De beste stuurlui staan aan wal. Ik zou oppassen met zomaar in het wilde weg allerlei dingen te roepen zonder eerst feiten onderzoek doen.
Lijkt mij dat ongeacht wat eerder is voor gevallen dat de naam van de stichting op dit moment de enige, volgens wetgeving, geregistreerde naam is.
Het heeft alleen maar zin om daar iets aan te doen wanneer het korpsforum commercieel wordt uitgenut en dat lijkt mij niet.
Pas op voor je in een oeverloze procedure terecht komt. En wie betaald dat. U mijnheer Flacht, ik denk niet dat een rechtsbijstand verzekeraar hier op inspringt.
Met uurtje factuurtje zit je met een doorsnee advocaat zo boven de 1.000 euro.

Di 16 Aug 2016, 11:42
Meld dit bericht
Marinier Commando
Marinier Commando

Has thanked: 301 times
Been thanked: 137 times
Reageer met citaat
Zal toch wel meevallen allemaal, de uitspraak " zomaar wat roepen " lijkt me te kort door de bocht.
Ik ga er zonder enig onderzoek vanuit dat Rinus ,als oprichter van het KMF ,het bij het juiste eind heeft.
ooorah
gr. jip :mrgreen:

Di 16 Aug 2016, 13:33
Meld dit bericht
Marinier
Marinier

Been thanked: 27 times
Reageer met citaat
Als het leven zo gemakkelijk was, dan zag de wereld er heel anders uit. Ik kom er later op terug, zal een stukje formuleren waaruit zal blijken dat er bij dit soort situaties altijd de nodige obstakels zijn en men niet zo maar iets kan concluderen.

Di 16 Aug 2016, 14:25
Meld dit bericht
Beheerder
Beheerder

Has thanked: 681 times
Been thanked: 1601 times
Reageer met citaat
Dit bericht is uit 2011 en komt uit het Arcief van het KMF
Qua Patet Orbis Semper Fidelis Fonds
Gents, Rinus heeft mij gevraagd het “lief & leed fonds” dat van oorsprong is opgezet door Falo, een nieuwe start te geven. Ten gevolge van een verkeerde software instelling is helaas alle voorgaande communicatie verloren gegaan.

De doelstelling van het “QPO Semper Fidelis Fonds” is om de mannen van ons forum die het door ziekte of ongeval even niet trekken, een bezoek te brengen, of op te peppen met een leuke attentie. De reden dat het fonds is ontstaan heeft direct te maken met het niet of onvoldoende aanwezig zijn van het “lief en leed” van de regionale C.O.M. afdelingen.

Hierover is intussen door Ruud Zwart, mijzelf en het C.O.M. Nederland uitvoerig overleg geweest. Wij kijken met belangstelling uit naar merkbare verbeteringen. Ruud is intussen toegetreden tot het nieuwe bestuur van het sociaal fonds van het C.O.M. Nederland. Zij gaan zorg dragen voor de maten die bijvoorbeeld door langdurige ziekte, ongeval, of andere omstandigheden in financiële of maatschappelijke problemen ‘tussen wal en schip’ zijn geraakt.

Ik ben blij dat Ruud Zwart zich geruime tijd geleden bereid heeft getoond om samen met mij meer vorm te geven aan het fonds. Onder meer door huisbezoeken bij zieke forumleden te brengen en met constructieve ideeën te komen. Omdat het fonds tot op de dag van vandaag draait op vrijwillige bijdragen van onze leden, vraag ik u allen vriendelijk om als het kan, een vrijwillige bijdrage ten behoeve van de zieke leden over te maken. Door middel van een persoonlijk bericht kunt u het banknummer van het fonds bij mij opvragen.

Greetz,

Dick

Mocht men twijfels hebben aan deze berichtgeving kan men dat navragen bij forum lid
Fusil Automatique Lourd ( oude account Falo )

Afbeelding

Di 16 Aug 2016, 17:03
Meld dit bericht

These users thanked the author Rinus for the post (total 2): SnufFusil Automatique Lourd
Profiel Privébericht versturen E-mail WWW
Marinier
Marinier

Reageer met citaat
Zo klaar als:
Afbeelding

Geen vragen. Groet Jo