Bekijk onbeantwoorde berichten | Bekijk actieve onderwerpen Het is momenteel Wo 17 Okt 2018, 16:57

Reageren op dit onderwerp  [ 101 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11  Volgende
 Plek krijgen in de koepel 
Auteur Bericht
Marinier Commando
Marinier Commando

Has thanked: 306 times
Been thanked: 140 times
National Flag: Netherlands
Reageer met citaat
Bericht Re: Plek krijgen in de koepel
Snuf schreef:
Commandant Van Ghentkazerne geen baas meer in zijn eigen tent ? Bepalen een stelletje vetsmelters dat SSdOM niet terecht kan in het Walhalla van het Korps ? Incredible. :twisted: :sad: Greetz. Snuf.

Helemaal eens, contract met Paresto of niet , de CDO's VGKAZ en VBHKAZ moet gewoon opstaan , de ruggen rechten en regelen dat het diner daar plaats kan vinden.... de bewuste dag de bewaking even laten overnemen door een Troop welwillende mariniers en klaar ben je.
Vraag me ook af wie dat dan eventueel zou kunnen tegenhouden ... CDS,CDZ, plv.CDZ, CKMARNS, die lachen zich rot
gr. Jip :mrgreen:

Do 02 Nov 2017, 10:36
Meld dit bericht

These users thanked the author JIP for the post: Snuf
  Rating: 14.29%
Profiel Privébericht versturen E-mail
Marinier Commando
Marinier Commando

Has thanked: 5720 times
Been thanked: 724 times
Reageer met citaat
Jack Gravestein keert zich echt in z’n graf om. Greetz. Snuf.

Do 02 Nov 2017, 12:38
Meld dit bericht
Reageer met citaat
Afgelopen maandag hebben wij bestuur IMC een gesprek gehad met de voorzitter van het COM omtrent de Koepel want oprichting 10 december van de Koepel dat kan volgens ons niet men zal als het COM deel zou nemen aan de Koepel eerst de achter ban dus leden van het COM moeten vragen of men dat wel wil, volgens de voorzitter COM was het de bedoeling dat men op 10 december bekend zou maken dat de Koepel zou worden opgericht, wij zullen zien.
Wij IMC zijn onderdeel van het COM zodoende hadden wij vragen hoe het COM ten opzichte van de Koepel de voorzitter heeft aangeven dat het COM wel mee wil doen maar wel onder de voorwaarden dat men hun eigen intentietijd wil behouden.
Ook heeft het COM de eis gesteld dat de Mariniers Ziekenboeg (DD) geen toegang tot de Koepel zou mogen hebben, als dat gebeurd dan zou het COM niet mee doen met de Koepel, dat zijn de woorden van de voorzitter COM.

Zo 05 Nov 2017, 11:22
Meld dit bericht
Marinier Commando
Marinier Commando

Reageer met citaat
Klinkt goed. a1dh Greetz. Snuf.

Zo 05 Nov 2017, 15:53
Meld dit bericht
Marinier
Marinier

Has thanked: 0 time
Been thanked: 190 times
Reageer met citaat
Het lijkt erop dat de copy cat de bal ontvangt achter de lijn van de verdedigers.

Zo 05 Nov 2017, 18:25
Meld dit bericht
Reageer met citaat
Beste allen.

Hieronder het voorstel tekst voor de intentie verklaring zoals Peter Lammens, Peter Bercx en ondergetekende met elkaar hebben besproken. Wij zien er naar uit om op 14 november hierover verder van gedachten te wisselen.

Met vriendelijke groet,

Erik Wuite

EENS MARINIER ALTIJD MARINIER

CONVENANT/INTENTIE VERKLARING

Rotterdam, 9 december 2017

De ondertekenaars van dit convenant verklaren zich bereid een koepelorganisatie te vormen waarin alle mariniers gerelateerde organisaties samengebracht worden.

Het doel is een eenduidige organisatie te vormen zodat er een grote mariniersfamilie ontstaat waar zowel oud- als actief dienende mariniers een ankerplaats/bakermat/thuishaven vinden.

Anderzijds is het doel de samenwerking en ondersteuning van en door het Korps Mariniers te bestendigen en uit te breiden.

De volledige integratie van alle aangesloten organisaties is voorzien op 10 december 2020, met dien verstande dat de eigen identiteit van de aangesloten organisaties behouden kan blijven. Dit ter beoordeling aan die individuele organisaties.

Vanaf datum ondertekening tot aan bovengenoemde datum zal er gewerkt worden aan het versterken van de onderlinge band, synergie en samenwerking, en zal er gezocht worden naar mogelijkheden om activiteiten verdergaand te integreren. Voorondersteld wordt dat door veel meer met elkaar samen te werken er een organisch proces van integratie gaat ontstaan uiteindelijk leidend naar een volledige integratie.

De bestaande koepelwerkgroep zal blijven bestaan, zolang nodig, om als overlegplatform te dienen in dit integratieproces.

De koepelorganisatie gaat in Januari 2018 van start met een operationeel secretariaat en gezamenlijke website. Verder zal gestart worden met het bundelen van expertise op het gebied van zorgverlening, het organiseren van evenementen, fondsenwerving, PR en communicatie.

De functionaliteit en werkwijze van het secretariaat en website zijn de resultante van de onderzoeken van de beide hieraan gerelateerde werkgroepen die op 22 oktober jl. zijn ingesteld. (Tekst verder uitwerken op basis van resultaat uit de 2 andere groepen).

Met het ondertekenen van dit convenant zal de korpsgeest en onze sterk gedeelde waarden, verbondenheid, kracht en toewijding, met het korps mariniers en de eigen eenheid/vereniging/stichting en alle andere mariniers worden gewaarborgd.

Di 07 Nov 2017, 19:01
Meld dit bericht
Marinier Commando
Marinier Commando

Reageer met citaat
Als intentieverklaring klinkt dat toch wel goed, vind ik. Wel erg positief. Greetz. Snuf.

Di 07 Nov 2017, 22:43
Meld dit bericht
Marinier
Marinier

Has thanked: 0 time
Been thanked: 27 times
Reageer met citaat
Mmm, als ik het zo lees, en dan met name het middengedeelte, dan wordt op een volledige integratie aangestuurd. Ben dan benieuwd hoe men dan de eigen identiteit wil behouden. Ik krijg de indruk dat het één geheel moet worden, wat verklaarbaar is gezien vanuit het Korps, doch dan kan van verschillende petten geen sprake zijn. Dus wie voor een grote organisatie is met één uitstraling dan is het een goed concept, doch voor hen die toch denkt op eigen houtje zijn eigen identiteit te kunnen behouden denk ik dat het ondertekenen daarvan het begin is van het einde identiteit. Men zegt wel eigen identiteit kan behouden blijven, maar ik denk dat de praktijk op langere termijn anders zal zijn.

Di 07 Nov 2017, 23:10
Meld dit bericht
Beheerder
Beheerder

Has thanked: 1073 times
Been thanked: 2018 times
Reageer met citaat
Het zal wel aan mij liggen ,maar ik vind het wat verwarrend worden :???:

Wo 08 Nov 2017, 09:09
Meld dit bericht
Marinier
Marinier

Has thanked: 2 times
Been thanked: 95 times
Reageer met citaat
Voor de mensen die druk bezig zijn met het overeind lopen van de "koepel" (staat voor mij nog altijd synoniem aan een gevangenis) heb ik uiteraard waardering. CKMARNS heeft er baat bij om in de toekomst alles op het gebied van oud-mariniers via één pijpleiding te laten stromen. Desondanks heb ik er moeite mee qua beheersbaarheid. Mariniers en ook oud-mariniers zijn in principe geen grijze gehaktballen die zich snel conformeren. Weliswaar allemaal dezelfde baret en met dezelfde kernwaarden, die ik hier niet nog een keer ga herhalen (op een gegeven moment is het wel genoeg aangehaald), maar graag toch net effe anders dan de rest. Juist de verschillen maken het Korps sterk en geven het overlevingsvermogen. Dat is in feite ook zo met al die kleine clubjes die nu onder één dak geschoven moeten worden. Ik denk dat dat gaat tegenvallen. Het is vaak aanzienlijk eenvoudiger en prettiger om 10 puzzels van 1000 stukjes op te lossen dan één puzzel van 10000 stukjes.

Wo 08 Nov 2017, 10:19
Meld dit bericht

These users thanked the author K.A.Y. for the post (total 2): SnufFusil Automatique Lourd
  Rating: 28.57%
Berichten weergeven van de afgelopen:  Sorteer op  
Reageren op dit onderwerp   [ 101 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11  Volgende