Bekijk onbeantwoorde berichten | Bekijk actieve onderwerpen Het is momenteel Di 12 Dec 2017, 13:47

Reageren op dit onderwerp  [ 14 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
 POST 1t/m 3 april 
Auteur Bericht

Has thanked: 9 times
Been thanked: 7 times
National Flag: Netherlands
Reageer met citaat
Bericht POST 1t/m 3 april
POST 1t/m 3 april

Tussen 9 en 10 werden we verwacht om aan te komen op de kazerne. Net zoals een paar waren ik en een paar andere jongens waren echter al voor 9 uur al bij de poort aanwezig.
Rond 9:30 werden we naar binnengehaald en moesten we ons in groepjes van vier gaan melden bij de sergant. Eventjes pasfotos afgeven en hierna kregen we een nummer en een stoel met uitrusting aangewezen. Omkleden in een overal en kistjes aangedaan.
Hierna een korte presentatie van de majoor gekregen over wat er van ons verwacht zou worden de komende dagen.
Na de presentatie werd onze groep van ongeveer 45 man in tweeën gesplitst. Groep Alpha en Bravo. Ik zat in groep bravo en wij mochten eerst naar een klaslokaal gaan waar we werden gewogen en gemeten. Vervolgens moesten we naar het terrein gaan en Alpha aflossen die inmiddels al aan het tentenkamp waren begonnen. Het opbouwen van tenten in de harde wind was geen pretje. Een van de tenten was zelfs omgewaaid en had hierbij een lantarenpaal meegenomen. Gelukkig was niemand gewondgeraakt.
Na het opbouwen van de tenten ging Alpha aan de speedmars beginnen en ging Bravo de klimtoren op. Klimtoren was erg leuk om te doen, alleen wel koud door de wind. Twee keer van de 10 meter afgedaald en één keer van de 20 meter. Bij mijn afdaling van de 20 meter had ik door de harde wind wel moeite om mijn voeten aan de wand te houden. Vanaf de klimtoren konden we zien dat de speedmars van Alpha een ramp was geworden. Ik geloof dat van Alpha maar 10 jongens de speedmars met de sergant hadden uitgelopen, de rest kwam later binnen en twee hadden al laten weten dat ze liever naar huis wilde gaan. Toen van Bravo de laatste jongen van de 20 meter was afgedaald, mochten we een dummy wapen pakken, een tas omdoen en klaar gaan staan voor de speedmars. De sergant zei dat de sterke lopers achteraan de groep moesten gaan starten. Ik vond dat ik de speedmars goed genoeg had geoefend en startte achteraan. Eerst een rondje warming up en daarna begonnen we met de speedmars. Het was wel erg kut om de hele tijd de gaten te moeten sluiten die door de tempowisselingen in de groep werden veroorzaakt. Ook bij ons waren er veel die het tempo niet konden bijbenen. Gelukkig heb ik wel de speedmars met de groep kunnen uitlopen.
Na de speedmars moesten we naar de kleedkamer van de sporthal gaan om de actie intelligentie test te doen. Eén voor een werden we uit de kleedkamer gehaald om de test af te leggen. Een soort van mastermind onder tijdsdruk. Niemand had bij ons de code gekraakt, maar dat was ook niet het doel van de test. Er werd door psychologen gekeken of je niet in paniek raakte onder tijdsdruk. Hierna voor de tenten lekker hutspot gegeten en in de avond was het tijd voor groeps-leiderschapstesten en de presentatie. Was allemaal goed te doen en rond 00:30 mochten we terug naar de tenten om te gaan slapen.

Om 05:00 brulde de sergant dat we 2 minuten hadden om aangekleed buiten te staan. 3 tenten waren optijd buiten, alleen van één tent was gek genoeg nog niemand naar buiten gekomen. Na wat motiverende woordjes van de sergant kwamen zij ook naar buiten. Toen iedereen buiten was mochten we even lekker wakker worden in de voorligsteun en andere fysieke oefeningen. Nadat iedereen wakker was begonnen met de ochtendsport. Beetje hardlopen en oefeningetjes doen op een veldje. Was allemaal goed te doen. Direct na de ochtendsport hebben wel 5 jongens aangegeven dat ze wilde stoppen.
Ontbijt in de kantine volgde. Vanaf hier ging het voor mij bergafwaarts. Na twee happen van mijn broodje met ei merkte ik dat ik moest overgeven. Met een mond vol maaginhoud vroeg ik aan de sergant of ik naar de wc mocht gaan en heb daar uitgebreid staan overgeven. Ik wist dat ik genoeg moest eten om brandstof te hebben voor de rest van de dag, maar ik kon niks in mijn maag houden. Hierna werd ik door de sergant naar de ziekenboeg begeleid en daar werd ik onderzocht. Hier kreeg ik van de dokter een negatief advies om door te gaan. Ik heb bij de sergant nog wel aangegeven dat ik zeker niet wilde stoppen en graag door wilde gaan met de POST. De sergant waardeerde mijn doorzettingsvermogen, maar heeft besloten dat ik moest stoppen. Wel heeft hij mij de kans gegeven om komende maanden de POST nog een keer te doen. Dit ga ik ook zeker doen.

Ik baal er natuurlijk heel erg van dat ik het niet heb kunnen afmaken.

Hopelijk kan ik over een tijdje wel een volledig verslag geven,

Addy

Vr 03 Apr 2015, 13:59
Meld dit bericht

These users thanked the author Adrian97 for the post (total 2): SnufLvZetten
  Rating: 28.57%
Profiel Privébericht versturen E-mail

Has thanked: 2 times
Been thanked: 5 times
Reageer met citaat
Bericht Re: POST 1t/m 3 april
jammer maar volgende keer beter!

vraagje had jij je eigen kisten meegenomen ? of heb jij ze daar van defensie gekregen

Vr 03 Apr 2015, 17:21
Meld dit bericht
Reageer met citaat
Addy, goed gewerkt. Als jij een nieuwe kans krijgt wens ik jou alle succes m3

vl2

Dick

Vr 03 Apr 2015, 17:33
Meld dit bericht
Marinier Commando
Marinier Commando

Has thanked: 4245 times
Been thanked: 617 times
Reageer met citaat
Blijven oefenen, Addy, ontbijten na inspanning. Greetz. Snuf.

Vr 03 Apr 2015, 17:35
Meld dit bericht

These users thanked the author Snuf for the post: Jorrit
  Rating: 14.29%

Reageer met citaat
@ Dick en snuf, dankjullie wel!

@jowintjuh, ik raad je aan om zelf kisten te kopen en goed mee te oefenen. Ik heb enorm veel jongens met blaren gezien en ik had daar geen last van omdat ik mn eigen kisten had gebruikt. Koop ook wel een beetje kwaliteit schoenen. Een jongen verloor bij de speedmars zn zool en dat maakte de laatste paar rondjes voor hem net wat moeilijker.

Vr 03 Apr 2015, 19:52
Meld dit bericht

These users thanked the author Adrian97 for the post: Snuf
  Rating: 14.29%

Has thanked: 7 times
Been thanked: 21 times
Reageer met citaat
Goed gewerkt Addy en dat je genaaid bent door je maag kun je weinig aan doen. Veel succes met trainen voor de volgende POST.
En een zool verliezen met marsen? Hoe krijgt men zoiets voor elkaar??

Chris

Za 04 Apr 2015, 17:44
Meld dit bericht

Reageer met citaat
Haha bedankt chris. Ik geloof dat hij een paar oude bergschoenen van zolder had gepakt, van niet echt geweldige kwaliteit dus.

Za 04 Apr 2015, 17:59
Meld dit bericht

Has thanked: 0 time
Been thanked: 8 times
Reageer met citaat
Hey mannen,

Ik ben niet zo actief geweest op het forum, maar heb wel veel meegelezen en heb samen met Addy de POST gedaan.
Aangezien er nog een 3 tal POSTen staan gepland, neem ik aan dat er best behoefte is aan nog een verslag en wil ik ook graag mijn verhaal kwijt.
In tegenstelling tot Addy heb ik wel de eindstreep mogen halen, heel jammer dat dit niet samen kon.

Woensdag 1 april 7.00
De wekker en gelijk voel ik het, eindelijk is het zover, vandaag mag ik laten zien wat ik waard ben. Al contact gezocht met verschillende mensen, zowel van het forum (Addy) als jongens van de fitheidstest. 9 uur verzamelen en het is van ieders gezicht af te lezen. Gespannen koppies, beetje de kat uit de boom kijken, met wie ga ik deze dagen doorbrengen en met wie gaan we eindigen, ga ik zelf de eindstreep halen?

Na het omkleden en de introductie van de Majoor werden de groepen verdeeld in Alpha en Bravo. Samen met Addy zat ik in Bravo en mochten we beginnen met meten en wegen. Daarna Alpha aflossen en de tenten afmaken. 's Middags zelfde verhaal, twee groepen, ene groep klimtoren, andere groep speedmarsen. Zoals Addy al vertelde mochten we het slachtveld van Alpha van de zijkant aanschouwen, de schrik zat er goed in bij iedereen.Nadat we van het uitzicht hadden genoten en 2x 10m en 1x 20m hadden afgedaald, was het tijd om te wisselen. De speedmars, goed voorbereid, maar toch viel het me zwaar en moest ik op de laatste rondjes lossen. Wetend dat de sergeant de speedmars dik binnen de 24minuten zou uitlopen, vertrouwde ik erop dat ik met een half rondje achterstand ook nog op tijd binnen zou komen. Toch met een rotgevoel richting de actie-intelligentietest. Ook dit ging mij niet geweldig af, bij dit onderdeel is er absoluut geen tijd om te treuzelen en zet je focus even op scherp, want voor je het weet is de tijd voorbij! Zoals jullie waarschijnlijk al weten is dit een soort mastermind. Zelf was ik vergeten waar het rondje en vierkantje om de cijfers voor stonden. Ja, met logisch nadenken is het simpel. Op dat moment was ik het allemaal even kwijt.

Met een nog rottiger gevoel een bord hutspot met worst naar binnen gewerkt, mezelf moed in gepraat dat er nog genoeg momenten kwamen om mij te bewijzen. Dit was ook zo. 's Avonds stonden de presentaties en de leiderschapstesten in groepjes op de planning. Deze allebei met een goed gevoel gedaan. Bij de presentaties mijn verhaal kunnen doen en bij de leiderschapstesten voor mijn gevoel een goede rol binnen het team ingenomen. Rond 1 uur was het tijd om te slapen, voor de volgende dag stond was er een zwaar programma op ons te wachten.

Donderdag 2 april 5.00
Onder luid geschreeuw van de sergeanten ons bed uitgedrillt en genoten van een stukje stressbestendigheid en een cursus 'tas inpakken' en 'tent achterlaten' gekregen. Na wat pushups en situps werden we overgedragen aan een andere sergeant voor de ochtendgymnastiek, best wel lekker. Daarna lekker ontbijten en het programma vervolgd met een motivatiebrief schrijven in een klaslokaal. Toen de sergeant lachend binnen kwam wist iedereen wel hoelaat het was. Circuit Brienenoord. De groep werd in 2en gesplitst, deze keer Alpha en Bravo gemengd. Zelf mocht ik beginnen aan Brienenoord, de andere groep ging de individuele leiderschapstesten doen. Je hartslag gaat omhoog en de spanning begint toe te slaan. Er wordt bij de warming-up al voor elkaar gekregen om afscheid te nemen van mensen en bij de overgebleven jongens de gedachte 'waar ben ik aan begonnen' en 'ik wil stoppen' in het koppie te krijgen. Op dit moment ben je misschien 10 minuten onderweg. Je gaat dingen doen waarvan je nooit wist dat je ze kon en je gaat je lichaam beter leren kennen. Zelf verwachtte ik fysiek verder te zijn, maar had ik het nooit verwacht dat ik het bijna 3 uur zou volhouden, tot het einde dus. Ook op Brienenoord ben ik de rode lantaarndrager geweest en dit heb ik geweten ook. Nog nooit heb ik mijn naam, in dit geval mijn nummer, zo vaak gehoord. Jerrycans, powerbags, brancards, er wordt van alles gedaan om je helemaal naar de klote te helpen. En kramp, heel veel kramp bij mensen. Na veel te lang kwam dan eindelijk de kazerne weer in zicht en wisten we allemaal weer even waarvoor we het deden. Trots, dat waren we, voor even, want we waren er nog lang niet. Terug bij het tentenkamp hebben we afscheid van Addy moeten nemen, omdat hij ziek was geworden. Heel treurig, maar hij krijgt nog een kans bij een volgende POST en dan weet ik zeker dat ie hem uitloopt!

Voor het gevoel al een hele dag gehad, maar het was pas een uur of 1 toen we begonnen aan de individuele leiderschapstesten. Bij de andere zo'n goed mogelijke rol als teamplager bekleden en bij je eigen beurt je zo goed mogelijk voordoen als leider. Ik was als laatste aan de beurt en ons team was redelijk op elkaar ingespeeld, waardoor veel dingen vanzelfsprekend werden. Hierdoor liet ik de touwtjes een beetje vieren, wat mij ook kritiek van de psycholoog opleverde. Alle handelingen die gedaan worden, moeten door jou zijn gedelegeerd. Ook al nemen ze initiatief, probeer dat dus voor te zijn en denk zover mogelijk vooruit.
's Avonds lekker gegeten bij paresto en daarna ontspannen bij de presentatie over de POTOM van de Adjudant en 2 jongens uit de huidige POTOM, daarna nog een drankje nuttigen in de POTOM-bar en met wat jongens gesproken ook uit de huidige POTOM. Veel wijzer geworden en ondanks het slachtveld van Brienenoord wisten we allemaal weer waarom we dit wilden. Om 11 uur zo goed als gestrekt, want op de laatste dag stond de beruchte zwemtest gepland.

Vrijdag 3 april 5.00
Veel te vroeg, veel te moe, met veel te veel spierpijn, zaten we, na opnieuw lekker wakker worden met de sergeanten, in de bus richting het zwembad. Hoe hard ik dit onderdeel ook had geoefend, het vertrouwen was helemaal weg, nadat mijn lichaam is toegetakeld op Brienenoord. Toch even de gedachte op scherp en even 10 minuten alles geven wat je hebt. Na wat waterhappen bij het wapen zwemmen, goedkeuring gekregen van de sergeant om het water te verlaten. Het zat erop, we hebben alles gegeven en het is nu aan het kader om ons te beoordelen. Na het tentenkamp opruimen en een afsluitende speech van de Majoor, verlieten we de kazerne. Weer terug in de burgermaatschappij, eindelijk.

We zijn weer thuis en al snel wordt ik verrast door een email van de heer Vierboom. Een uitnodiging voor de AAC! Deze nog lang niet verwacht, omdat de volledige uitslag van de POST pas dinsdag in onze inbox verwacht mag worden. Fijn om te weten dat, ongeacht de scores op de POST, je sowieso een kans krijgt bij de AAC. Toch een reden om even mijn vrienden op te zoeken en dit te vieren met een biertje, maar na 2 houdt het op en heb ik behoefte aan mijn bed. Wat een geweldige drie dagen heb ik achter de rug, nu mijn rapport afwachten en dan op naar de AAC!

Nog een klein overzicht:
- Start POST: 40 van de 50 kandidaten komen opdagen
- Speedmars: 5 afvallers
- 'Wakker worden' + ochtendgymnastiek: 2 afvallers
- Brienenoord: 9 afvallers + Addy die ziek was geworden
- Zwemtest: 2 afvallers
Totaal 21 van 40 kandidaten halen de eindstreep.
Van de 19 zijn er 3 naar huis gestuurd. Addy, die negatief advies van de ziekenboeg kreeg en 2 jongens die bijna out gingen tijdens Brienenoord.
Verder zijn de andere 16 er zelf uitgestapt.

In dit verslag heb ik geprobeerd het beeld te schetsen van mijn ervaring. Heb je vragen over een onderdeel specifiek, tips over voorbereiding of iets anders, vraag deze gerust!

Za 04 Apr 2015, 21:21
Meld dit bericht

These users thanked the author wouter1905 for the post (total 7): AidrocLvZettenwilcobravorymtbAdrian97Snuf
  Rating: 100%
Marinier
Marinier

Has thanked: 0 time
Been thanked: 655 times
National Flag: Germany
Reageer met citaat
Wouter1905 prima verslag, ik heb genoten. a1dh Succes bij de AAC.

Groet Jo

Za 04 Apr 2015, 21:48
Meld dit bericht
Marinier Commando
Marinier Commando

Has thanked: 4245 times
Been thanked: 617 times
Reageer met citaat
Sfeervol verslag, Wouter. :mrgreen: Greetz. Snuf.

Za 04 Apr 2015, 21:51
Meld dit bericht
Berichten weergeven van de afgelopen:  Sorteer op  
Reageren op dit onderwerp   [ 14 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende