Bekijk onbeantwoorde berichten | Bekijk actieve onderwerpen Het is momenteel Za 18 Nov 2017, 18:33

Reageren op dit onderwerp  [ 14 berichten ] 
 Komt Op Als Poepen (KOAP) 

Het spijt ons,

De overige 13 reacties kunt u niet zien.

U moet een geregistreerd gebruiker zijn en/of aangemeld zijn om de rest te kunnen zien.

Registreren of Aanmelden
Auteur Bericht

Has thanked: 128 times
Been thanked: 80 times
National Flag: Netherlands
Reageer met citaat
Bericht Komt Op Als Poepen (KOAP)
Komt Op Als Poepen (KOAP)
Elk volk heeft de leiders die het verdient

Terwijl ik bezig ben met mijn derde blog, waarin thema’s als afwijzen, verstoten, onwillige onwetenden en loslaten de rode draad zijn, komen er meer thema’s bovendrijven: waardering en onrecht.

De laatste dagen voel ik me erg goed. Af en toe komt de, bij mij en anderen welbekende felheid tevoorschijn. Natuurlijk denk ik dan: ojee, vlieg ik nu weer uit de bocht? Ben ik weer te manisch? Dat gaat zeker door mijn hoofd, enkele bezorgde vrienden sturen me privé berichten. Dank daarvoor! Blijf het vooral doen. Ik zal mijn intentie helder hebben en zorgen dat het de juiste is. Fouten maken mag, zelfs onze koning gaf eerlijk toe dat ook hij fouten maakt. Fouten maken is menselijk, als je er maar van leert en er iets mee doet. Ik doe niks fout met het wegtrekken van sluiers van oneerlijkheid en onrecht.

Ik reagluurde en reageerde op enkele andere berichten op Facebook. Zelfs bij een bericht met foto’s van collega’s die militaire bijstand gaan leveren op Sint Maarten. Slechte timing van mezelf. De boodschap gaat verloren. Dat ga ik anders doen.

Ik wacht met het terugsturen van al mijn medailles naar het ministerie van Defensie, totdat bevestigd is dat we als Nederlander, als militair weer eens voorgelogen zijn. De boodschap aan de minister zet ik alvast wel online. Ik sta volledig achter mijn bericht aan de politieke leiders van ons land. Niks manisch of wat dan ook. Dit ben ik, geen blad voor mijn mond. En ik ben geen lafbek die pas in actie komt na het bereiken van mijn functioneel leeftijdsontslag (FLO). 1 Oktober is mijn FLO datum en word ik 3 dubbel genaaid door die onbetrouwbare, van alles belovende en uiteindelijk niets waarmakende politici. Pensioengat, voor het eerst in mijn leven een ‘eigen risico’ en ‘eigen bijdrage medicijnen en WMO-hulp’. Militairen gaan altijd te laat naar de dokter, daar zijn geen zorgmisbruikers zoals in de burgermaatschappij. Althans, dat doen de Haagse Pinokkios ons geloven.

Ik kan je wel vertellen dat ik na een lange lijdensweg medische zorg ben gaan ‘afnemen’. Nu betaalt de belastingbetaler dat nog. Vanaf 1 oktober ben ik ook een zorgmijder. Ik ben blijkbaar ongeneeslijk ziek en daarvoor zal ik worden gestraft. Neeeeee, zegt iedereen. Dat is geen straffen, iedereen betaalt dat… Onnozelheid ten top. Ik kies er voor om 1 oktober geen zorg meer af te nemen, ik ga mijn eigen beperkingen niet financieren! Pfff. Zeker niet als iedereen het in Nederland normaal vindt dat directeuren van zorgverzekeraars en goede doelen, filmsterren salarissen krijgen. Hun vazallen praten het goed door te zeggen dat die directeurs het gezicht zijn van zulke organisaties met zoveel verantwoording. Een antwoord op mijn vraag ‘waarom moet een directeur van een goede doelen instelling zoveel geld krijgen (ze verdienen het niet!), krijg ik niet! Antwoorden krijg ik dan ‘van iedere euro gaat er maar 18 cent naar salarissen’, die antwoorden spreken boekdelen. Je mag blijkbaar niet hardop schrijven dat de directeur van KWF vorig jaar 158.721 duizend euro verdiende… Dat ik er iets van zeg vind men respectloos. Ik vind het stuitend en respectloos naar de rest van de wereld dat je slapend rijk wordt van de ellende en ziekte van je medemens. Dat dit mogelijk is, hebben we te danken aan onszelf, wij kiezen en accepteren als domme sukkels het gegraai en gehark in de zorgsector.

Ongelooflijk, dat mensen zo onnozel kunnen zijn. Haal een ton van hun inkomen af en besteed dat in de zorg. Er word zelfs winst uitgekeerd in 2018 door de zorgverzekeraars en iedereen (behalve de militairen, want wij hebben geen eigen risico) gaat weer meer premie betalen, directeuren rijden in Maseratis rond! We hebben het leiderschap dat we verdienen. Wat zegt dat over ons als Nederlander, als mens…

Beste minister van Defensie, mevrouw Jeanine Hennis-Plasschaert,
U eerde onlangs collega’s van mij met medailles, als eerbetoon voor de inzet van de militair. Na de natuurramp op Sint Maarten zult u waarschijnlijk uw militairen weer prijzen. Overste Ad van de Kreeke heeft het mooi omschreven op LinkedIn; ‘Politiek maakt misbruik van militaire loyaliteit.’ Voor de buitenwereld laat u die mooie kant van u zien! Proficiat!

Uw schaduwzijde, waar u de militairen eerder van alles beloofde en uiteindelijk met allerlei smoezen ons weer eens in de steek laat, die doorzie ik! Ik hou u en uw collega’s politici een spiegel voor.

Verplaatst u zich eens in ‘de militair’. Wat zou de militair van u denken? Ik heb echt een ander beeld van leiderschap en kan u mededelen dat ik het onbehoorlijk vindt. Ik zal mijn gouden medaille tezamen met mijn andere medailles aangetekend naar uw departement per post versturen. Het moment, de aanwezigen en de plaats van uitreiking van mijn gouden medaille blijven voor altijd in mijn herinnering. Mijn aan uw departement opgestuurde medailles, symboliseren voor mij een afscheid van mijn actieve jaren bij het Korps Mariniers en het meer dan falend politiek leiderschap.

8 september 2017

Herman Gorter

Adjudant onderofficier van de mariniers algemeen

http://www.ikhermangorter.nl/436614874

Ma 11 Sep 2017, 08:39
Meld dit bericht

These users thanked the author André Jans for the post (total 2): SnufRinus - Doorn
  Rating: 28.57%
Profiel Privébericht versturen E-mail
Berichten weergeven van de afgelopen:  Sorteer op  
Reageren op dit onderwerp   [ 14 berichten ]