Bekijk onbeantwoorde berichten | Bekijk actieve onderwerpen Het is momenteel Di 12 Dec 2017, 22:46

Reageren op dit onderwerp  [ 55 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6
 Kikvorsman opleiding 
Auteur Bericht
Marinier Commando
Marinier Commando

Has thanked: 4250 times
Been thanked: 617 times
National Flag: Netherlands
Reageer met citaat
Bericht Re: Kikvorsman opleiding
Wilco, wil je een oriëntatie die je precies vertelt waar je bent zoals GPS dan moet je eens kijken bij Quantum Positioning System. Maar ik weet niet of dit systeem al zo ver is gevorderd dat het voor een duiker beschikbaar is. Welk soort oriëntatie had je in gedachten met de hulp van een waterpas ? Greetz. Snuf.

Ma 06 Nov 2017, 22:03
Meld dit bericht
Profiel Privébericht versturen E-mail

Has thanked: 13 times
Been thanked: 2 times
Reageer met citaat
Snuf schreef:
Wilco, wil je een oriëntatie die je precies vertelt waar je bent zoals GPS dan moet je eens kijken bij Quantum Positioning System. Maar ik weet niet of dit systeem al zo ver is gevorderd dat het voor een duiker beschikbaar is. Welk soort oriëntatie had je in gedachten met de hulp van een waterpas ? Greetz. Snuf.

bedankt voor je reactie. met oriëntatie bedoel ik dat je niet gedesoriënteerd kan raken en dus niet 'vergeet' waar boven en beneden is. Dit zodat je altijd weet waar de oppervlakte is, want ik kan me voorstellen dat als je gedesoriënteerd raakt(in compleet donker en stil water) je 'nooit' meer de oppervlakte zal bereiken.

nog over Quantum Positioning System, dat ken ik niet echt en inderdaad weinig informatie over te vinden. Maar dan zouden ze ook bijvoorbeeld Fibre Optic Compass kunnen gebruiken.

Groet,
Wilco

Wo 08 Nov 2017, 15:56
Meld dit bericht

These users thanked the author wilco for the post: Snuf
  Rating: 14.29%
Marinier Commando
Marinier Commando

Reageer met citaat
Wilco, mocht je niet meer weten wat onder of boven is dan kun je je luchtbellen volgen. Veroorzaak je geen luchtbellen dan kun je wat duikmengsel laten ontsnappen uit je masker. Bij een ontsnapping uit een onderzeeër wordt wel een soort balletje aan een touwtje gebruikt. Dit balletje drijft dan naar boven. Natuurlijk niet een balletje wat meteen door de waterdruk in elkaar wordt gefrommeld. :grin: Als je een soort waterpas gebruikt denk ik dat de luchtbel in de libelle van je waterpas ok wel naar boven wijst. Wel rechtop houden vanzelf. Gewoon de ketting van een boei vasthouden is handig en je wordt niet weggezet door stroming. Greetz. Snuf.

Wo 08 Nov 2017, 23:00
Meld dit bericht

Has thanked: 13 times
Been thanked: 2 times
Reageer met citaat
Snuf schreef:
Wilco, mocht je niet meer weten wat onder of boven is dan kun je je luchtbellen volgen. Veroorzaak je geen luchtbellen dan kun je wat duikmengsel laten ontsnappen uit je masker. Bij een ontsnapping uit een onderzeeër wordt wel een soort balletje aan een touwtje gebruikt. Dit balletje drijft dan naar boven. Natuurlijk niet een balletje wat meteen door de waterdruk in elkaar wordt gefrommeld. :grin: Als je een soort waterpas gebruikt denk ik dat de luchtbel in de libelle van je waterpas ok wel naar boven wijst. Wel rechtop houden vanzelf. Gewoon de ketting van een boei vasthouden is handig en je wordt niet weggezet door stroming. Greetz. Snuf.

Natuurlijk gewoon je eigen lucht gebruiken, wat stom dat ik daar niet aan dacht. haha

Maar bedankt.

Groet,
Wilco

Vr 10 Nov 2017, 10:12
Meld dit bericht

These users thanked the author wilco for the post: Snuf
Marinier Commando
Marinier Commando

Reageer met citaat
Je kunt ook een beetje water in je masker laten. Wenkbrauwen nat ? Je hangt ondersteboven. :grin: Greetz. Snuf.

Vr 10 Nov 2017, 12:26
Meld dit bericht

These users thanked the author Snuf for the post: wilco
Berichten weergeven van de afgelopen:  Sorteer op  
Reageren op dit onderwerp   [ 55 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6