Bekijk onbeantwoorde berichten | Bekijk actieve onderwerpen Het is momenteel Vr 19 Jan 2018, 02:15

Reageren op dit onderwerp  [ 34 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
 De Indische Kwestie 
Auteur Bericht
Marinier Commando
Marinier Commando

Has thanked: 4493 times
Been thanked: 626 times
National Flag: Netherlands
Reageer met citaat
Bericht Re: De Indische Kwestie
Vooral doorgaan, doordrammen mag van mij ook nog wel. a1dh Greetz. Snuf.

Wo 20 Dec 2017, 14:07
Meld dit bericht
Profiel Privébericht versturen E-mail
Marinier
Marinier

Has thanked: 0 time
Been thanked: 382 times
Reageer met citaat
vl2 Jullie weten niet Half Wat jullie steun voor ons betekenen vl2

Makshi.!!

Wo 20 Dec 2017, 19:18
Meld dit bericht

These users thanked the author john for the post: Snuf
  Rating: 14.29%
Marinier
Marinier

Reageer met citaat
HEB NOG EEN KERSTBOODSCHAP VOOR SILFRAIRE DELHAYE.....

Soms Denk ik Salifraire, dat het een beetje veel naar je hoofd is gestegen om te denken dat je Voorvechter ben voor onze Indische Gemeenschap , nou dan heb je toch een ijdele hoop . Als ik je uitgestreken gezicht zie bij de herdenking op het Landgoed Bronbeek en je ongesigneerd plaats neemt in de voorste rijen en met een schijnheilige uiterlijk de krans neerhangt uit naam van de Indische Gemeenschap,(In elk geval niet van mij) dan stijgen mijn nekharen voor je schaamteloosheid en hoe jij het in je verraderlijk lichaam durft te halen de Krans te leggen met geveinsde medeleven en dit onze Overledenen aan te doen. Het Is dat ik met Respect voor onze dierbaren die daar herdacht worden niet tot verbale uitingen kom en mijn innerlijke beschaving jou behoed voor fysiek geweld.
Het moet toch niet zo zijn dat ons lijden jou efforie opwekt, vertel nou eens wat voor resultaten jij alzo geboekt hebt, Jouw attitude doet me denken aan ons Oud Indié... er was eens...de I.E.V.(Indo Eurpees Verbond) ook zoiets op de bres voor de Indo's ja,mijn Hoela. I.E.V. (Indo eeuwig Verneuk) Jij bent toch niet toevalig een van hun.?? Als dat zo is , dan begrijp ik jou instelling en als dat niet zo is , ook.! Jij *bent de "'Koetoe Boesoek"" in onze krossi malles.!
En zoals Rutte het zegt, '"Doe normaal Man": Zoek een weg,baan een weg, OF GA UIT DE WEG. Waardeloose NUKUBU.
Sjonnie Ut Waik: Pur Sang Indo..
* Vuile Luis in onze Ligstoel.

Vr 22 Dec 2017, 00:46
Meld dit bericht
Marinier
Marinier

Reageer met citaat
Weer een kleine stapje voorwaarts in de Kwestie....
Motie Fleur Agema tbv
Backpay nét aangenomen met Algemene Stemmen! Yess!

Vr 22 Dec 2017, 01:03
Meld dit bericht

These users thanked the author john for the post: Fusil Automatique Lourd
Marinier
Marinier

Has thanked: 710 times
Been thanked: 1269 times
Reageer met citaat
Fleur Agema a1dh a1dh m3

Vr 22 Dec 2017, 08:51
Meld dit bericht
Marinier
Marinier

Reageer met citaat
Dezelfde Brief die ik heb gestuurd naar de Koning heb ik nu aangepast en gestuurd naar Therry Baudet
Alle beetjes helpen....

Geachte Heer Thery Baudet Wijk Bij Duurstede ; Vandaag.
Mijn naam is John Bruininga, 84 jaar oud en Indië/Nieuw-Guinea Marinier-Veteraan.
Aanvankelijk wilde ik deze brief aan Mark Rutte onze demissionaire Minister President richten, maar omdat hij samen met nog drie andere heren bezig is aan een 208 dagen durende formatie van een regering en ik hun ze daarin niet wil storen, richt ik mij tot U, Majesteit.
Ik weet dat U het druk heeft maar ik weet dat u ook een hart bezit dat openstaat voor een Veteraan om hem aan te horen, mijn dank daarvoor.

Zo Begon mijn brief aan Zijne Hoogheid de Koning, Helaas heeft hij ook weinig tijd om de brief te lezen, laat staan te beantwoorden en dat vind ik , Heer Thery zeer betreurenswaardig.

Daarom probeer ik het nu, U een brief te sturen waar ik hoop dat U het in ieder geval met wat aandacht wilt besteden.

De aandacht die ik van U vraag is vrij simpel, maar het maakt bij mij veel emotie los. Elke keer dat ik dit moet schrijven breek mijn, toch al zo beschadigde Hart.
Mijn schoonvader Tijmen Hertel , heeft in de 2e Wereldoorlog gediend onder zijn Overgrootmoeder Prinses Wilhelmina, een vrouw met ballen, gediend. Hij heeft de torpedering van de Junyo Maru overleefd, maar vervolgens is hij te werk gesteld aan de Pakan Baroe Spoorweg en helaas vanwege de grote ontberingen tijdens de krijgsgevangenschap , heeft hij op 29 april 1945 het leven gelaten. Zijn twee broers Wim en Frits Hertel hebben in andere Kampen (Changi en Osaka) ook het leven gelaten. Maar ondanks dit grote verlies is het een familie Koningsgezind is gebleven.
Ik heb in 1949 en in 1962 mogen dienen onder Zijn Grootmoeder Prinses Juliana en met veel genoegen…daar kom ik later op terug, met Uw toestemming.

Helaas zijn de heren regeerders vergeten, mijn schoonvader zijn vergoeding van 3 jarig achterstallig soldij, aan zijn vrouw, mijn schoonmoeder, Verie Hertel uit te keren.
Zij werd geheel aan haar lot overgelaten en moest met zes kinderen zien te overleven van een aalmoes die zij uit eigen verdiensten heeft verkregen.
Zoals U weet waren de Indische Nederlanders niet meer welkom in hun zo geliefd toenmalig Nederlands-Indië. Ook mijn schoonmoeder en haar 6 kinderen moesten het land uit, maar Nederland wees haar diverse aanvragen keer op keer af. Na 2 jaar kregen zij eindelijk toestemming om naar Nederland te mogen. Voor de overtocht, kleding, huisraad enz. kreeg zij daardoor een schuld aan de Nederlandse staat van Hfl. 5.000,–
In 1987 verbaasde een DMZ medewerkster zich over een afschrijving van Hfl. 2,50 op het bankafschrift van mijn schoonmoeder….. En dat bedrag Mijneer Therry Baudet was de wekelijkse afbetaling van de lening .
Helaas is mijn schoonmoeder niet meer onder ons, zij heeft nooit mogen genieten van de soldij van haar man waarop zij recht op had. Het geld dat ergens staat opgeslagen maar dat haar nooit heeft bereikt.
Dat recht op het achterstallig soldij zou toch moeten overgaan op de rechthebbenden die nog in leven zijn of is dat verkeerde gedachte van mij Meneer Therry.?
Immers Nederland staat bol van Rechtvaardigheid ten opzichte van de Mensheid.
En dan nog zoiets, op 15 maart 2002 is mijn schoonmoeder gestorven maar toch moest zij (wij dus) de rioolbelasting tot/met 31 december van dat jaar betalen, een kunstig gebaar van budgetbeheersing. Dit even ter attentie Uwerzijds.
Dan mijn ervaring;
NIEUW-GUINEA HERINNERINGKRUIS MET GESP 1962.
De dragers van deze onderscheiding zijn door het oog van de naald gekropen en dat maakt dit kruis zo belangrijk !!
In 1960 bracht ik met Hrms.Vliegkampschip "Karel Doorman" onder het mom van een "Vlagvertoon"maar dat in feite een ""Machtsvertoon"" was , een aantal Hawker Hunters en Helikopters met bemanningen naar Ned. Nieuw-Guinea ter verdediging van het Land.
In 1961 werd ik overgeplaatst van de Karel Doorman naar Biak samen met mijn vrouw (die daar slechts 3 mnd heeft gezeten als z.g. gezinshereniging) om daarna vanwege de gespannen toestand in het land de grote exodus van Nederlanders uit Nieuw-Guinea mee te maken……..
Ik bracht mijn vrouw naar het Vliegveld Mokmer in Biak, waar zij aan boord stapte van de ” Holland Plane”.
Ik stapte zelf in een Dakota die mij naar het front in Kaimana bracht…..
1962: zes Sovjet onderzeeërs met in Indonesische gestoken uniformen Russen waren op 15 Augustus de haven van Manokwari aan de Geelvinkbaai op tien zeemijlen afstand genaderd, zonder door de Marine te zijn opgemerkt. Op het vliegveld van Djakarta stonden 30 Tupolevs met volle bommenrekken klaar om op te stijgen en militaire doelen in Nieuw-Guinea aan te vallen. Een gerichte aanval op het vliegveld Mokmer en het troepentransport schip “De Keerkring” zou, zo dacht men, voldoende zijn om de Nederlandse luchtmacht uit te schakelen……….
OP CERAM STONDEN 30.000 MAN Indonesische en Russische troepen klaar VOOR EEN INVASIE…….. Met het 322e Squadron en 10.000 Marinierseenheden en andere eenheden, over het gehele gebied van Nederlands Nieuw-Guinea verspreidde Militairen, had ons Land niet veel kunnen uitrichten…….. Met de op het nippertje tussen Nederland en Indonesië bereikte overeenstemming over het BUNKER-plan WERD EEN BLOEDBAD VOORKOMEN…..!!!!
Thanks God….. en ik heb met verve onder Zijn Oma gediend en bijna mijn leven gegeven samen met al de Militairen die de verloren strijd hebben overleef ......
Op Schiphol kwam ik aan met een koffertje, een bos pijlen in mijn hand, een vergoeding van fl.300,- en met de opdracht mij over een week te melden in de VBHK te Doorn.
Snel de bus in naar Amerongen, waar mijn vrouw, ondergebracht in een pension op mij zat te wachten, ik had de overtrekschoenen van de KLM nog over mijn instappers die ik bij een chinees op Biak heb aangeschaft, lekker warm overigens.

In 1998 na mijn pensionering uit het Korps Mariniers, diende ik een verzoek om erkenning bij de Wubo in. Dit is een erkenning voor burgerslachtoffers tijdens de Japanse bezetting en de Bersiap-periode…
Eureka,! Heer Therry Baudet, eind goed al goed.
Maar nu is de vraag, wat is er wezenlijk veranderd aan mijn klachten door oorlogsgeweld sinds 1998 ?? Heeft het Oorlogsgeweld een andere wending gekregen.??
Hoe zouden mijn lichamelijke klachten zijn als ik eerder was erkend, gepaard gaand met de uitkering waardoor ik iets rianter had kunnen leven?Helaas… de WUBO heeft dat mij 20 jaar lang onthouden.
Wat U net gelezen heeft is maar het topje van de ijsberg..
Dit Is slechts mijn verhaal en met mij duizenden Indische Nederlanders .
Dit lot hebben wij NIET verdiend, Menheer Therry Baudet..
Uw Partij is nog net opgericht, maar de intensiteit waarvoor U staat heeft mij de vertrouwen gegeven U te benaderen en ik ben overtuigd dat u van #Indischekwestie die al jaren aan dit Fenomeen van Gerechtigheid onze regering bewust maakt van hun verantwoordelijkheid een steun kan verwachten. En U heeft de katheder binnen U bereikt.
Dit lot hebben wij NIET verdiend, Mijnheer Therry Baudet.
Met groet
JOHN BRUININGA OUD 84 JAAR
INDIE/ NIEUW-GUINEA -MARINIER-VETERAAN
Drager: Orde van Oranje Nassau.

Vr 22 Dec 2017, 11:09
Meld dit bericht

These users thanked the author john for the post: Rinus - Doorn
Marinier
Marinier

Reageer met citaat
2018 NIEUW JAARS OVERPEINZINGEN
Meneer Mark Rutte ik was een kleine jongen van 7 jaar toen de Oorlog naar mij kwam ik ging er niet naar toe, we woonden voor de kali Brantas en voor het eerst zag ik dode lichamen in het water drijven, kan u het voorstellen hoe dat voor mij was, nee natuurlijk niet hoe kan u dat weten, ik zag kleine mannetjes met bruine kleding en vreemde schoenen met een apart grote teen met een vreemde geur, zingend op houten fietsen langs ons huis rijden, kan u het voorstellen hoe dat voor mij was, nee natuurlijk niet hoe kan u dat weten, moest mijn kleertjes in een kussensloop pakken omdat wij geen koffers hadden, om daarna s' nachts stilletjes lopend naar een Suikerfabriek te gaan om te vluchten van het Oorlogsgeweld.. Kan u dat voorstellen hoe dat voor mij was , nee natuurlijk niet hoe kan u dat weten. Wij gingen met de trein die niet verder kon door een opgeblazen brug en dat wij lopend door de sawah's en door een waadbare plaatst de rivier moesten oversteken, kan u het voorstellen hoe dat voor mij was, nee natuurlijk niet hoe kan u het weten, Daarna in een goederenwagon naar ,denkende, een veilige plek in Soerabaia te gaan waar mijn Tante een huis had en om aan eten te komen ik elke ochtend om 03.00 met een kom in de rij moest staan om bij de chinees rijst te halen en dat ik bijna omviel van de slaap om dan maar op de plek waar ik stond op de grond te slapen(om plaats niet verliezen in de rij) totdat de Chinese toko open ging, kan u dat voorstellen hoe dat voor mij was , nee natuurlijk niet hoe kan u dat weten. En dat wij elke avond als de Sirene begon te loeien naar de schuilkelder moesten gaan , nou schuilkelder een etenstafel met matrassen over heen en op een rubbertje moesten bijten voor de kracht van de bommen die uit de vliegtuigen van onze bondgenoten werden gegooid en dat mij hart krimpt bij elke ontploffing denkende dat ook ons huis geraakt kan worden, kan u het voorstellen hoe dat voor mij was, nee natuurlijk niet hoe kan u dat weten. En dat er hysterische Pemoeda''s met rode banden om hun voorhoofd met ""Bamboe Roentjings" in hun handen schreeuwend "'Merdeka"" en alle mannen uit hun huizen dreven om hun in wagens te duwen en hun afvoeren en dat ik weggedoken ben in een "" Hansop" gekleed om een kind te lijken om niet meegevoerd te worden, ik was ,bij God nog een kind, kan u het voorstellen hoe dat voor mij was, nee natuurlijk niet hoe kan u dat weten. Daarna de ultimatum van Generaal Malyby om alle wapens van de Pemoeda's in te leveren ander zal om klokslag 18.00 u Soerabaia onder vuur genomen worden, klokslag 18.00.. een kakafonie van inslagen van de bommen, ik was samen met mijn zuster in de voorkamer, mijn Moeder riep ons en net toen we opstonden een hevige inslag op het dak wij vlogen door de druk met veel geluk naar de achterkamer de voorkamer kreeg een voltreffer, kan u voorstel hoe dat voor mij was, nee natuurlijk niet hoe kan u dat weten met z'n alle zijn we over een muurtje gevlucht naar onze Buurvrouw Balder, daar in de achterkamer van de buurvrouw hebben wij onder matrassen de bombardementen met grote angsten beleefd, kan u het voorstellen hoe dat voor mij was, nee natuurlijk niet hoe kan u dat weten. Toen de bombardementen voorbij waren kwamen wij eruit en de lijken voor een Toko zitten nu nog op mijn netvlies gebrand, kan u zich voorstellen hoe dat voor mij was, nee natuurlijk niet hoe kan u dat weten. Met grote wrok heb ik me als 16 jarige jongen aangemeld bij het KNIL, als 16 jarige ,(nog een kind) en ik kon als beslissen over leven en dood, kan u dat voorstellen hoe dat voor mij was. nee natuurlijk niet hoe kan u dat weten, nu ben ik 84 jaar en de vraag naar gerechtigheid dat uit het volk, het Volk dat onder de ellende van de 2e WO. hebben geleefd, verwoord wordt door #Het Indisch Platform 2.0 en door U wordt genegeerd moet meer dan misdadig zijn en u moet u voorstellen hoe dat voor u moet zijn, als u dit hebt gelezen, Ja natuurlijk wel nu weet u waarom er zo gestreden wordt voor gerechtigheid voor de gemeenschap die door de ellende van de 2eWO, heden ten dagen nog onder lijden. En Nu U dat weet en dit bewust negeer, erkend u dat de 2e wo niet heeft bestaan, Heer Rutte hoe kan u rustig slapen, wij niet, door de Nachtmerries die wij hebben overgehouden van die Rot Oorlog, Slaap Zacht Mark Rutte.......
John Bruininga.
Indie/Nieuw-Guinea Marinier Veteraan
Drager van De Orde Van Oranje Nassau
Drager van medaille Orde en Vrede met gesp 1949.
Drager van de Herinnering Kruis Ned. Nieuw-Guinea
met Gesp 1962.
Zilveren medaille voor Trouwe, Eerlijke en Langdurige dienst
Meerdaagse Kruis.
Blijk van Waardering voor het redden van Menselijk leven.
Deta-Boy in het Voormalig Ned.Nieuw-Guinea.
BemanningLid van Het Vliegkamschip Hr.Ms."Karel Doorman".
(De enige die Nederland ooit heeft gehad en roemloos ten onder is gegaan op de stranden van India als Grof Vuil.)
7e dan karate Kyokushin Sintjo Budokai.
INDO PURSANG.
Maar boven al Mens in Optima Forma...

Afbeelding

Za 06 Jan 2018, 12:15
Meld dit bericht

These users thanked the author john for the post (total 2): SnufFusil Automatique Lourd
  Rating: 28.57%
Marinier Commando
Marinier Commando

Has thanked: 4493 times
Been thanked: 626 times
Reageer met citaat
vl2 Greetz. Snuf.

Za 06 Jan 2018, 13:10
Meld dit bericht
Marinier
Marinier

Been thanked: 15 times
Reageer met citaat
oerah m3 vl2 mklunder

Za 06 Jan 2018, 13:12
Meld dit bericht
Marinier
Marinier

Has thanked: 710 times
Been thanked: 1269 times
Reageer met citaat
John, doe geen moeite :sad:

Onze Kukident premier kent al die plaatsen niet.
Brussel wel, dat weet ie met de ogen dicht te vinden vl2

Za 06 Jan 2018, 14:59
Meld dit bericht

These users thanked the author Fusil Automatique Lourd for the post: Snuf
Berichten weergeven van de afgelopen:  Sorteer op  
Reageren op dit onderwerp   [ 34 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende