Bekijk onbeantwoorde berichten | Bekijk actieve onderwerpen Het is momenteel Di 17 Jul 2018, 16:59

Reageren op dit onderwerp  [ 3 berichten ] 
 Minister geschrokken van geweld en lange stilte van Marco K 

Het spijt ons,

De overige 2 reacties kunt u niet zien.

U moet een geregistreerd gebruiker zijn en/of aangemeld zijn om de rest te kunnen zien.

Registreren of Aanmelden
Auteur Bericht
Beheerder
Beheerder

Has thanked: 953 times
Been thanked: 1860 times
National Flag: Netherlands
Reageer met citaat
Bericht Minister geschrokken van geweld en lange stilte van Marco K
DEN BOSCH - Defensieminister Ank Bijleveld was 'zeer verrast' toen ze deze week hoorde van het geweld van Bosschenaar Marco Kroon op missie in Afghanistan. Dat zegt ze tegen de NOS.

Het was volgens haar 'geen blije dag' toen de drager van de Militaire Willemsorde naar buiten bracht dat hij betrokken was bij een geweldsincident. Het is volgens haar niet gebruikelijk dat een militair tien jaar lang niets over zo'n incident zegt.

De minister weet meer over het incident dan tot nu toe door Defensie en Kroon naar buiten is gebracht. Ook zij zegt niets over de gebeurtenis, omdat de zaak wordt onderzocht door het Openbaar Ministerie.

'Vijand moeten uitschakelen'
Kroon bracht het nieuws woensdag zelf naar buiten. ,,Ik heb als commandant van mijn eenheid een vijand moeten uitschakelen die een ernstig gevaar vormde voor de operatie en ook een gevaar vormde voor het leven van mijn mannen en mijzelf'', zo zei hij. ,,Gelet op de grote politieke en militaire gevoeligheid en het hoge afbreukrisico heb ik dit incident lange tijd geheim moeten houden. Ik wilde en kon de operatie niet in gevaar brengen'', aldus Kroon.

BD.nl

Vr 19 Jan 2018, 16:58
Meld dit bericht

These users thanked the author Fusil Automatique Lourd for the post: Snuf
  Rating: 14.29%
Profiel Privébericht versturen E-mail
Berichten weergeven van de afgelopen:  Sorteer op  
Reageren op dit onderwerp   [ 3 berichten ]