Bekijk onbeantwoorde berichten | Bekijk actieve onderwerpen Het is momenteel Ma 21 Mei 2018, 20:45

Reageren op dit onderwerp  [ 65 berichten ] 
 De Indische Kwestie 

Het spijt ons,

De overige 64 reacties kunt u niet zien.

U moet een geregistreerd gebruiker zijn en/of aangemeld zijn om de rest te kunnen zien.

Registreren of Aanmelden
Auteur Bericht
Reageer met citaat
Bericht De Indische Kwestie
Afbeelding

Beste Rinus,

Zoals u inmiddels via mijn vader en misschien ook via Facebook hebt vernomen zet ik mij in voor de Indische Kwestie.
Wat houdt de Indische Kwestie in? Erkenning van én verontschuldiging voor de onbehoorlijke behandeling van de Nederlanders uit Nederlands-Indië door de opeenvolgende Nederlandse regeringen na de Tweede Wereldoorlog. Het uitbetalen van de salarissen aan militairen en ambtenaren voor de 41 oorlogsmaanden die zij tot op de dag van vandaag niet hebben ontvangen. Het vergoeden van de geleden materiële schade als gevolg van het volledig verlies van alle bezittingen. Nederland is het enige land dat zich aan deze verplichting heeft weten te onttrekken. Een overeenkomst in de vorm van een FAIR DEAL, een Finale, Allesomvattende, Integrale en Rechtvaardige zogenaamde “EX GRATIA” regeling voor allen, tot en met de tweede generatie. Wij, de partijen, hun netwerk én de schrijvers willen gemeenschappelijk het Nederlands-Indisch Zwartboek kunnen sluiten voor het te laat is en er geen overlevenden meer zijn die nog genoegdoening en rechtvaardiging kunnen ervaren.
Hiervoor zijn wij op zoek naar ondersteunende partijen, wij proberen het zo breed mogelijk te trekken. Mede omdat de Mariniers ook een belangrijk onderdeel zijn van dit stukje verleden wil ik u vragen of het http://www.korpsmariniersforum.nl en de FB-pagina Mariniers Ziekenboeg de Indische Kwestie willen ondersteunen.
Mocht dit het geval zijn dat zullen wij op de website een korte introductie incl. link geplaatst worden.
Zie : http://deindischekwestie.nl/partijen/

Alvast dank voor uw aandacht, ik wacht uw reactie in spanning af.

Hartelijke groet,
Nicole Bruininga
Team Indische Kwestie

Ma 27 Nov 2017, 19:49
Meld dit bericht
Berichten weergeven van de afgelopen:  Sorteer op  
Reageren op dit onderwerp   [ 65 berichten ]