Bekijk onbeantwoorde berichten | Bekijk actieve onderwerpen Het is momenteel Do 16 Aug 2018, 06:53

Reageren op dit onderwerp  [ 6 berichten ] 
 Mijn diensttijd bij het Korps Mariniers 

Het spijt ons,

De overige 5 reacties kunt u niet zien.

U moet een geregistreerd gebruiker zijn en/of aangemeld zijn om de rest te kunnen zien.

Registreren of Aanmelden
Auteur Bericht
Beheerder
Beheerder

Has thanked: 985 times
Been thanked: 1918 times
National Flag: Netherlands
Reageer met citaat
Bericht Mijn diensttijd bij het Korps Mariniers
Om dit verhaal een beetje op te smukken heb ik enkele oude formulieren die door de dienst werden gebruikt er tussendoor geplaatst, misschien zijn ze voor de oud-mariniers nog herkenbaar.
Mijn (inmiddels overleden) oudste broer Bal werd voor de militaire dienstplicht afgekeurd. Mijn daarop volgende broer Piet heeft bij de landmacht gediend. Aangezien er per gezin er minimaal twee zonen de dienstplicht moesten vervullen, was het voor mij duidelijk dat er geen ontkomen aan was. Doordat ik altijd aan sport had gedaan en mezelf bijvoorbeeld geen tank voor de dertiende keer wilde overschilderen of in mijn ogen andere zinloze werkzaamheden wilde verrichten koos ik bij de eerste keuring meteen voor de Mariniers. Mijn baantje als jongste bediende bij de Raifeissenbank in Heiloo beviel me niet zo dus had ik meteen maar vervroegd dienst aangevraagd en gekregen. Mijn tweedaagse marinierskeuring in Hollandse Rading was een welkome afleiding, ik werd goedgekeurd en de indelingsofficier vroeg of ik officier wilde worden. Ervan uitgaande dat mijn vooropleiding onvoldoende was, heb ik daar negatief op gereageerd (foutje?).

Afbeelding

verder op http://home.planet.nl/~lute0002/qpo/qpo.html

Wo 06 Jun 2018, 08:38
Meld dit bericht

These users thanked the author Fusil Automatique Lourd for the post (total 2): RinusSnuf
  Rating: 28.57%
Profiel Privébericht versturen E-mail
Berichten weergeven van de afgelopen:  Sorteer op  
Reageren op dit onderwerp   [ 6 berichten ]