Bekijk onbeantwoorde berichten | Bekijk actieve onderwerpen Het is momenteel Wo 17 Okt 2018, 09:27

Reageren op dit onderwerp  [ 19 berichten ] 
 'Mariniersbaret is niet voor iedereen weggelegd'- blok 16-01 

Het spijt ons,

De overige 18 reacties kunt u niet zien.

U moet een geregistreerd gebruiker zijn en/of aangemeld zijn om de rest te kunnen zien.

Registreren of Aanmelden
Auteur Bericht
Reageer met citaat
Bericht 'Mariniersbaret is niet voor iedereen weggelegd'- blok 16-01
FINEX van blok 16-01

Van de 64 mariniers-in-opleiding hebben niet meer dan 36 vrijdag de felbegeerde donkerblauwe baret uitgereikt gekregen. Dat gebeurde tijdens een slotceremonie op het Schouwburgplein in Rotterdam in het bijzijn van burgemeester Aboutaleb.
"Het behalen van de baret is echt een prestatie", zegt Jelle de Jong, hoofd van de mariniersopleiding. "Het is echt niet voor iedereen weggelegd."

Afgelopen week moesten de mariniers in de dop nog lange afstanden lopen met weinig slaap. "En maar blijven doorgaan. Ik heb ze gisteren nog bezocht en ik zag hele kapotte voeten. Maar toch hadden ze een heel vastberaden blik in de ogen", zegt De Jong.

De week begon bij de Van Ghentkazerne in Rotterdam. "Ze zijn abseilend van de Van Brienenoordbrug gegaan, met landingsvaartuigen richting Heijplaat en ze hebben in Zuid-Nederland een heel avontuur beleefd", legt het opleidingshoofd uit.

"Vandaag kwamen ze vanuit Bleiswijk en hebben ze een mooie route langs de Rotte gelopen, zo het centrum van de stad in."

Op het Schouwburgplein werden de mariniers opgewacht door trotse familie en vrienden. "Ik ben kapot, maar voldaan", zegt een van de kersverse mariniers. "Het was een leuke week!"

"Misschien doe ik een klein biertje van het weekend. Verder ga ik veel slapen en goed uitrusten."

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Vr 08 Jul 2016, 16:59
Meld dit bericht
Berichten weergeven van de afgelopen:  Sorteer op  
Reageren op dit onderwerp   [ 19 berichten ]